راهنمای سامانه

روال استفاده از سامانه وب اسکان به عنوان مدیر ساختمان

روال استفاده از سامانه وب اسکان به عنوان مدیر ساختمان

گام 1)    ثبت نام در سامانه مدیران: ابتدا با ورود به سایت وب اسکان به نشانی اینترنتی www.webeskan.com با استفاده از دکمه عضویت در سامانه مدیران و وارد نمودن اطلاعات شخصی خواسته شده در فرم ثبت نام، در سامانه مدیران وب اسکان ثبت نام نمایید.


گام 2)    ورود به سامانه وب اسکان به عنوان مدیر ساختمان: پس از اینکه در سامانه وب اسکان به عنوان مدیر ساختمان ثبت نام کردید، در صورت تایید مشخصات وارد شده توسط کارشناسان وب اسکان، پروفایل کاربری شما فعال شده و می توانید از طریق دکمه ورود به سامانه مدیران، در صفحه اصلی سایت وب اسکان، به پروفایل کاربری خود وارد شوید. 

گام 3)    در ابتدا باید ساختمان مورد نظرتان را در پنل کاربری خود ثبت نمایید. برای این کار از دکمه "ثبت آپارتمان جدید" استفاده نمایید.

گام 4)    با بازشدن فرم ثبت آپارتمان جدید، حال باید مشخصات آپارتمان خود را وارد نمایید و آدرس آپارتمان را از روی نقشه انتخاب کنید سپس با استفاده از دکمه ثبت آپارتمان، آپارتمان خود را ثبت نمایید.
گام 5)    پس از آنکه آپارتمان خود را به درستی ثبت نمایید، می توانید آپارتمان خود را در لیست آپارتمان های پنل کاربری خود، مشاهده کنید. با استفاده از دکمه ورود به پیشخوان آپارتمان، می توانید به ساختمان مورد نظر خود وارد شوید و تغییرات لازم را ایجاد کنید.


گام 6)    برای نخستین بار که به پنل ساختمان خود وارد می شوید باید اطلاعات مالی و پایه ساختمان خود را تکمیل نمایید. برای این کار از تب اطلاعات پایه، اطلاعات مالی اول دوره را انتخاب نمایید و از دکمه ثبت اطلاعات اول دوره استفاده نمایید. 


گام 7)    در فرم باز شده برای ثبت اطلاعات مالی اول دوره، ابتدا موجودی صندوق، موجودی تنخواه،موجودی بانک و موجودی صندوق اعتبار را وارد کنید و سپس وضعیت بدهکاری و بستنکاری هر وارد را مشخص نمایید و در پایان دکمه ثبت اطلاعات اول دوره ر ا فشار دهید تا اطلاعات مالی اول دوره برای آپارتمان شما ذخیره شود. 
گام 8)    در تب مدیریت آپارتمان، بخش مدیریت واحد می توانید لیست واحد های خود را مشاهده نمایید. همچنین با انتخاب هر واحد، میتوانید اطلاعات مربوط به آن واحد را مشاهده کنید و یا در صورت نیاز اطلاعات هر واحد شامل نام واحد، طبقه، زیر بنا، ترتیب و نوع کاربری را ویرایش کنید. 
گام 9)    در تب مدیریت آپارتمان، بخش مدیریت ساکنین، می توانید لیست همه واحد ها به همراه مالکین و ساکنین کنونی هر واحد را مشاهده کنید. در این بخش می توانید با استفاده از گزینه ویرایش مربوط به هر واحد، ساکن جدید را ویرایش کنید و تاریخ سکونت جدید و تعداد نفرات ساکن جددی را ویرایش کنید. هم چنین با استفاده از دکمه های آرشیو ساکنین و آرشیو مالکین می توانید لیست ساکنین و مالکان قدیمی هر واحد را مشاهده کنید. 
گام 10)    در تب مدیریت آپارتمان، بخش مدیریت بورد آپارتمان، می توانید به روی بورد آپارتمان یک پیغام را ایجاد کنید تا این پیغام برای ساکنین و یا مالکین واحد های آپارتمان نمایش داده شود. برای اضافه کردن پیغام جدید به روی بورد، از دکمه "ثبت اعلان جدید" استفاده کنید. حال در صفحه جدید باز شده ابتدا باید گروه اعلان را انتخاب کنید و سپس عنوان اعلان و متن اعلان را وارد نمایید. در ادامه باید تاریخی را برای اعتبار اعلان خود مشخص کنید. اعلان شما تا پایان تاریخ اعتبار به روی بورد آپارتمان باقی خواهد ماند. حتی می توانید یک فایل را به صورت عکس و یا سند، به عنوان فایل ضمیمه اعلان وارد نمایید. در نهایت به روی دکمه "ثبت اعلان جدید" کلیک کنید تا اعلان شما در بورد آپارتمان قرار بگیرد. 

گام 11)     در تب مدیریت آپارتمان، بخش مدیران آپارتمان، می توانید لیست مدیران ساختمان را مشاهده کنید و یا به یا مدیران دیگر را غیر فعال کنید. برای ثبت نماینده جدید باید از دکمه "ثبت نماینده جدید" استفاده کنید. در صفحه جدید باز شده ابتدا شماره موبایل و نام و نام خانوادگی نماینده جدید را وارد کنید و در نهایت برای ثبت تغییرات دکمه "ثبت اطلاعات نماینده آپارتمان" را بزنید.

گام 12)    سربرگ مدیریت مالی در واقع بخشی از سامانه وب اسکان است که مدیریت های مالی آپارتمان در این قسمت انجام می شود.
گام 13)    در بخش مدیریت شارژ از سربرگ مدیریت مالی، می توانید لیستی از اطلاعات شارژ های محاسبه شده را مشاهده کنید. هم چنین در این بخش می توانید با استفاده از دکمه "ثبت شارژ جدید" به محاسبه و ثبت شارژ جدید بپردازید. برای ثبت شارژ جدید بعد از زدن دکمه " ثبت شارژ جدید" در صفحه باز شده، ابتدا باید مبلغ شارژ، عنوان شارژ و توضیحات آن را وارد کنید. سپس تاریخ شروع و اتمام شارژ را انتخاب می کنید و سهم مالک و ساکن را به صورت درصد وارد می کنید (با وارد کردن یکی از مقادیر، مقدار سهم دوم به صورت خودکار محاسبه می شود.) و در نهایت برای ثبت تغییرات و شارژ جدید، به روی دکمه "محاسبه شارژ" کلیک می کنیم.

 

گام 14)     بخش مدیریت هزینه، در تب مدیریت مالی، مربوط به آن دسته از هزینه های مازاد ساختمان می باشد که جزو شارژ اصلی ساختمان محسوب نمی شوند.
گام 15)    بخش مدیریت دریافت در تب مدیریت مالی مربوط به بخش دریافت بدهی ها می باشد. در این قسمت مدیران ساختمان می توانند لیست دریافتی ها را مشاهده کنند و یا از دکمه "ثبت دریافتی جدید" صورت حساب مربوط به یک واحد خاص را مشاهده کنند و اقدام به دریافت اتوماتیک و یا افزایش اعتبار برای واحد مورد نظر کنند. 
گام 16)     بخش مدیریت پرداخت در سربرگ مدیریت مالی، مربوط به پرداختی های ساختمان می باشد. در این قسمت می توانید با استفاده از دکمه "ثبت پرداخت جدید" مبلغ پرداخت و نوع پرداخت از محل (نقدی یا از بانک) را تعیین کنید و پرداختی جدید را ثبت نمایید. 
گام 17)     بخش مدیریت اعتبارات در سربرگ مدیریت مالی، مربوط به صندوق اعتبارات است که در برخی از ساختمان ها وجود دارد. برخی از ساختمان ها ممکن است که صندوق اعتباراتی را برای آپارتمان خود در نظر بگیرند و علاوه بر هزینه شارژ ساختمان، یک مبلغی را برای ذخیره در صندوق اعتبارات در نظر بگیرند و مبلغ این صندوق را در زمینه های متلف مصرف نمایند. وب اسکان برای چنین ساختمان هایی نیز راه چاره برای مدیریت هزینه های صندوق اعتبارات در نظر گرفته است.
گام 18)    در بخش گزارشات، می توانید با انتخاب نوع هزینه، تاریخ شروع و تاریخ پایان، گزارشی از هزینه مورد نظر در بازه درج شده مشاهده کنید. 
گام 19)    وب اسکان تشکیل شده از یک تیم حرفه ای است که از خدماتی که به کاربران خود ارائه می دهد به صورت تمام وقت پشتیبانی می نماید. در صورت بروز هرگونه مشکل در عملکرد وب اسکان و یا دریافت راهنمایی و تماس با کارشناسان وب اسکان، می توانید از بخش پشتیبانی،درخواست جدید، تیکتی را برای کارشناسان وب اسکان ارسال نمایید. کارشناسان وب اسکان در اسرع وقت موضوع تیکت شما را بررسی کرده و اقدامات لازمه را انجام می دهند.